Obcy w naszym domu

Temat: enduro doradcie

Kuba93 ty masz pojęcie o motocyklach ? to jest krosik? Ten KTM by Cię porwał, ty chyba nie wiesz ile to 50km w krosie, jaka to moc. I to jest 1 osobówka, taki jeden przewiózł mojego kolegę, to on w powietrzu za motocyklem był, bo tak go z siedzenia zrywało. Niedaleko mojego domu jest glinianka i tam dużo jeździ na krosach ludzi, 450 to za dużo jak na początek, jeśli nie jeździłeś nigdy krosem to odpuść dobie 450, zacznij od 250 4-takt, lub 125 2-takt, no i pamiętaj koszty eksploatacji 2 suwów są dużo wyższe od 4-suwów.


Ja też odradzam zakup tak silnego crossa na początek. I nie myśl, że to obciach jeździć na 125. Bo obciach będzie, jak nie będziesz mógł dać sobie rady z takim potworem w terenie i cię 80-tką brać będą. I jeszcze jedno. Na allegro jest podobny KTM do kupienia z opisem (może nie dosłownie) :

"Sprzedaję bo jest dla mnie za mocny. Na pierwszej jeździe zwichnąłem sobie kolano. Jak się zagoi kupię sobie coś mniejszego."

Daje do myślenia.

I jeszcze jedno. Jeśli chodzi o 2T czy 4T zdania są podzielone. Przy małych silnikach 2T mają większą moc, kosztem mieszanki i moim zdaniem koszmarnego dźwięku (pierdzą jak kosiarka do trawy). 4T choć słabszy brzmi już jak motocykl (choć 4T poniżej 125cc nie ma sensu), jest o wiele tańszy w eksploatacji. Pali 1/3 tego co 2T.

Źródło: nedds.pl/index.php?showtopic=21454



Temat: skuter jaki ??
nie bierz chinczyka! kup uzywke lepiej Ja mam Suzuki Rmx kupilem za 2400 z 2004 roku 80cm3 ladnie elegancko tez mieszkam na lekkim zadupiu . Dojezdzam tym do miasta oraz smigam na pobliskim krosie i po lesie !:D jest mega polecam ci tanszy motor ktory mialem wczesniej SUZUKI TS no i yamaha dt . ale zalezy jaki rocznik bo bodajże 87' ma wadliwy silnik SKUTER TO ZŁO , A CHINCZYK JESZCZE WIEKSZE . ! skuterem nic niezrobisz;( na szosie sie rozdupcysz na tych malych kolkach albo wez simsonka enduro i sie baw przez zime w restaurowanie i potem jezdzij i sprzedaj i masz na cos lepszego ! mnie to jaralo rok temu <3 i dzieki temu mam moja suzuki


Pozatym .
Inca to dobra kawa zbożowa pamiętam z przedszkola ,a nie skuter , Pewnie się skosno-oki pan przebranzowal z kaw na skutery i masz...
Źródło: bmxforum.pl/viewtopic.php?t=83385


Temat: Kross Level A6 (Pierwsza strona FAQ!)
" />Witam. Mam w planach kupić rower i tu zaczyna sie problem . Czy dostane do 2000zł coś lepszego od Krossa? Chodzi mi o osprzęt i wage głównie. Rama to juz ma mniejsze znaczenie. Rowerem będe jeżdził po lesie i asfalcie więc nie będzie jakiś wariactw. Dodam, że w kupionym przeze mnie rowerze zamontuję prostą kierownicę i pewnie wymienie siodeko na jakies z "dziurą" żeby wentylacja była więc kros po tych małych zmainach byłby w sam raz jak na te 2000zł. Chciałbym usłyszeć wasze opinie i propozycje innych rowerków.
Dzięki.
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=557


Temat: [rower] Kross czy Unibike?
Hmm w cenie do 1500 jest tez Gary Advance.... hm tak ale mialo byc miedzy Krossem a Unibike więc... po pierwsze jezeli mozesz się wstrzymac z zakupem to się wstrzymaj !! (ja swojego Garego kupilem jakos we wrzesniu czy na poczatku pazdziernika zamiast w czerwcu i 300 zl zaoszczedzilem dzieki temu).

Jezeli jednak juz sie napaliles albo poprostu nie masz na czym jezdzic to poprostu zastanów się ale tak z reka na sercu do czego bedziesz bika wykorzystywal i wtedy zadecyduj o kupnie. Znaczy chodzi mi o to ze bez sensu kupowac rowerek za 1500 czy więcej zł po to, żeby poejchać na piknik do lasku pod miastem, albo skoczyć nanim po bułki.

Zastanów się ile mniej więcej czasu bedziesz mial na jezdzenie i czy poprostu wykorzystasz potencjal swojego bika (ale ostrzegam ze jezdzenie bardziej wciąga niz chodzenie po bagnach :P ) Jezeli tak, to jak najbardziej polecam Unibika (lub w tej samej cenie Garego Advance ;) ) duzo czytalem o Uni bo w zeszlym sezonie sam sie nad nim zastanawialem i w swojej cenie 1200 zl byl z tego co pamietam jednym z najbardziej polecanych bikow w roznych rankingach i na roznych forach (gdyby nie obnizka Garego z 1499 na 1199 to sam bym kupil Uni). Jest pelno bikerow jezdzacych na Uni i baaaaardzo niewiele mozna spotkac wiadomosci ze cos w Uni sie skopalo, pękło itp (najlepiej zajrzyj tu na forum do klubu Uni i popytaj ludzi o wrazenia z jazdy).

Jezeli natomiast nie bedziesz sie staral robic 20-30 km przejazdzek w teren co 2 - 3 dni to serio nie ma sensu wywalac tyle kasy na bika i lepiej wziac Krossa ktory przeciez tez nie jest badziewiem. Poza tym jezlei zamierzasz jezdzic rekreacyjnie (przejazdzka z kumplami na piwo za miasto, czy odwiezienie dziecka do przedszkola) to nie poczujesz zadnej roznicy miedzy Uni a Krossem (a Twoj budzet poczuje :P )

Co do osprzetu to powiem Ci tak: czy acera czy alivio tak czy siak po sezonie trza bedzie ciutke podregulować, wiec nie ma sensu (oczywiscie caly czas pisze w przypadku 2 czyli zadszego jezdzenia) sie szarpac na drozsze alivio podczas gdy acera spokojnie Ci wystarczy i nie zauwazysz roznicy. To samo z ramą, jezeli będziesz jezdził rekreacyjnie to nie potrzebujesz mega mocnej ramy, wymiennego haka itd bo... jezdzac na weekendowe przejazdzki (nawet na jakies male górki) to spokojnie wystarczy Ci rama Krossa i to az nadto.

Konkludując: zamierzasz poszalec i rozbudowywac potem bika to bierz Uni, chcesz pojezdzic rekreacyjnie i raz na czas sie pzrejechac na jakies pagórki lub do lasku to bierz Krosa :)

Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=11394


Temat: Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!
" />
">Witam,

Dzis kupiłem od niemca motor Kawasaki Kx 125 rok 2001 i okazało się, że utkneła szpila w bloku przy cylindrze o ile dobrze mówie. Ponieważ chciałem dokrecić a tu nic sie nie wkrecało i co sie okazałom, że szpila jest peknieta i została w bloku.
Co proponujecie, żebym zrobił. Chcę zacząć motor robić samodzielnie jest to moj pierwszy motor i mam znajomego, który i pomoze w jego rozbiórce (mechanika samoch.) Wiec prosiłbym o powiedzenie co trzeba by było zrobić, co wymienić, co rozkrecić wywiercić, żeby mieć sprawny motor.

Druga sprawa czy na tarczy z przodu powinien być luz na, chodzi mi o tych 6 kółek, które są na tarczy tutaj pokazuje przykładową tarcze rowerową, ale jest taka sama w motorze

http://www.ride-zone.pl/galerie/mono-m4-2007_460.jpg


Jak pojawił się ten luz to znaczy, że musze wymienić tarcze ?


3. Jeśli cieknie olej ze skrzyni biegów to co trzeba z nim zrobić ? Jeszcze niewiem czy to ze skrzyni czy z tłumika, ale w razie jakby to było ze skrzyni to co jest do wymiany jakie koszta części itp.

4. Od czego zależy w krosie moc pod manetką, czy w kazdym krosie jest tak ze w poczatku nie jest az tak mocny, a gdy pozniej podkreci sie manete to jedzie jak szatan ?

5. Jeśli cieknie olej z simeringów w amortyzatorze to znaczy, że trzeba je już wymienić ? Jakie koszta wymiany i uszczelek ? Wystarczy wymienic zewnetrzne czy wew tez trzeba wymienic ?

6. Co muszę robić po każdej jeździe ? Czy musze myć filtr specjalnym preparatem czy go myć ? Chodzi mi o ten co jest pod siedzeniem .



Jeżeli mielibyście jakiekolwiek schematy budowy silinika, tłoka i innych części z miła checia bym poprosił. Badz gdzie szukać takich schematów budowy silnika ?


Jeśli byłbyś tak uprzejmy i napisał do mnie na gadu gadu jak co robić bardzo bym był wdzięczny :
GG: 1078481



1 na tarczy musi byc luz pozniewaz to jest tarcza tkz "plywajaca"
4 2t ma to do siebie ze osiaga swoja moc przy duzych obrotach wiec trzeba go "krecic"
6 przede wszystkim czyscic motor z blota, smarowac lancuch, filtr czysc w wodzie z odrobina plynu do naczyn a pozniej namocz w specjalnym oleju...

zeby wyjac szpilke radze sprobowac ja nawiercic jakims malym wiertlem a pozniej w dziure wbic torx'a i sprobowac wykrecic... nieraz skutkuje... sam sprawdzalem...
Źródło: forum.motox.pl/viewtopic.php?t=8539


Temat: bagaznik imobilajzer oraz domykanie szyb ktos pomoze????????

witam
posiadam e-46 compact

mam 4 pytanka
1- domykanie szyb z pilota - wiec tak otwieranie dziala trzymam chwile i otwiera a domykanie niestety nie, zakodowalem kluczyk jeszcze raz i niestety nic nie dalo ,co moze byc przyczyna i czy jezli ma sie fabryczny alarm to nie powinno sie domykac, nadmienie, ze jak trzymam kluczyk w zamku i przekrece to szyby sie domykaja a z pilota nie

2- bagaznik i jego otwieranie tylko z pilota - bylem w autoryzowanym serwisie facet zdziwil sie ze nie mam zamka bo niby przez zamek mozna to ustalic wiec pytanie do was jak to przestawic zeby bagaznik sie otwieral z pilota bylem u 2 elektrykow i rozlozyli rece, nie jest to wygodne bo musze zawsze wyciagac kluczyk ze stacyjki wcisnac przycisk zeby towozyc bagaznik a co jak kluczyk nawali

3- kupilem kluczyk na allegro oryginal 3 przyciski surowy zakodowalem dorobilem otwiera zamyka ale nie odpala czy jest ktos w polsce co moze skopiowac imobilajscer oprocz autoryzowanych serwisow ktore tylko sciagna nowy kluczyk, albo w ostatecznosci czy mozna sciagnac najtanszy i przelozuc pestke do mojego??????

4- czy kros zna elektryka w centralnej polsce ktory zajmie sie swiatlami w BMW wiec zalozylem biksenony modul zostal przerobiony, bo poprzednio byly zwykle ale obecnie mam xenon gdyz w bixenonach jest 5 gniazd a ja w starej instalacji mialem 4 to piate chyba odpowiada za odsloniecie przeslony ale nie jest podlaczone

z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi


ad 2
Stosujac male obejscie problemu - mozna do kabla sterujacego bagaznikiem - dolaczyc dodatkowy przycisk w kabinie (równolegle)

ad 4
W przypadku bixenonu plus od świateł długich do elektromagnesu przesłony i powinno byc po klopocie
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=56205


Temat: treningowe zmagania
Ten kij ma dwa konce.
Z 1 strony jesli sie nauczyles popijac na normalnych rozbieganiach i potem podczas jakichs mocniejszych treningow np podczas przerw, to bedzie ciezko calkowicie odstawic picie. Lepiej to robic stopniowo. Odstawiac na rozbieganiach, potem na krosach i bc2. A na WB brac tylko wode i starac sie pic coraz pozniej tak, zeby dalo sie przebiec te 30km bez picia.
Caly czas mowie tu o biegaczach na poziomie podobnym do zeli'ego, primo czy moim, gdy 30km bedzie u nas trwalo ok 2:30-2:40h.
Poza tym zima jest inne niebezpieczenstwo, ze woda, nawet w pasie przy ciele wychladza sie i dla wrazliwszych biegaczy moze skonczyc sie problemami z gardlem.
Jakims wyjsciem moze byc bieganie po petli i ew. zatrzymywanie sie na chwile przy aucie na czas uzupelniania plynow.

Jak ja rozwiazalem ten problem? Prosto.
Jak wspomnialem wyzej na poczatku biegalem z pasem NB i malymi bidonami. Nigdy nie przyzwyczailem sie do niego tak na 100%.
Zalezalo mi na tym, zeby jednak biegac bez tego balastu. I tak stopniowo: najpierw normalne wybiegania biegalem bez picia.
Te 12-15km idzie przeciez wytrzymac, a to juz cos. Na szybsze biegi nie bylo w ogole sensu zabierac tego pasa, bo przeszkadzal. A, ze nie biegam nigdy po petli to nie bylo sensu brac butelki, zeby ja gdzies po drodze ustawiac. Na 35km WB juz krecilem sie po petli wiec zostawialem butelke powerade'a.
Jednak z czasem i jej nie zabieralem ze soba. Dopiero na wybiegania z przyspieszeniami do predkosci maratonu bralem picie, dlatego, ze ten trening nie mial charakteru Long Slow Distance, ale nacisk szedl na odcinek WB2 pod koniec. Zreszta znacie te treningi. Dodatkowo testowalem zel energetyczny, ktorego popicie jest KONIECZNE. Jednak z zalozenia pilem dopiero po 15km i potem po ok 20-25km w zaleznosci, gdzie juz sie zaczynal odcinek WB2.

Wracajac jednak do wybiegan zimowych to jednak staralbym sie nie brac picia.
Ciekawy jestem zeli jakim tempem robisz te wybieganie? Ale nawet jesli jest to 6'/km to 2.5h nie powinno byc dla Ciebie problemem. Masz wystarczajaca baze km, zeby organizm sobie z tym szybko poradzil. Na Twoim miejscu probowalbym dalej biegac bez picia, bo organizm szybko powinien sie dostosowac.
A czy na inne treningi tez zabierasz cos do picia?

Lepiej wziac ze soba landrynke i lyknac ja po 20km podczas WB ;)
Nie, nie robie sobie jaj. Landryna rozpusci sie szybko, dostaniesz troche cukru na koncowke biegu i bedzie OK. Ja biore ze soba 1-2 pastylki Dextrose - czyli "szybki" cukier. Polecam kazdemu, idealne na maraton, bo kazda pastylka jest osobna zapakowana w folie i mozna ja latwo rozwinac. Szybko sie ruzpuszcza i latwo wchlania.
Nie wiem czy w Polsce mozna ja kupic, ale moze w sieci kosmetycznej rossman'a warto zobaczyc, ew w jakims supermarkecie.

Źródło: forum.treningbiegacza.pl/index.php?showtopic=61